۰
۱
plusresetminus
تاریخ انتشارشنبه ۵ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۵:۴۸
کد مطلب : ۱۱۹۷۹
مدیرکل حفاظت محیط زیست استان:

دفع پسماندها در چهارمحال و بختیاری غیراصولی است/ سالیانه هزار هکتار جنگل در استان در معرض نابودی است

مدیر کل حفاظت محیط زیست استان دفع پسماندها در استان را غیراصولی ارزیابی کرد وگفت: نبود مدیریت و ساماندهی در دفع این پسماندها می تواند چالش جدی برای زندگی مردم بومی استان باشد.
دفع پسماندها در چهارمحال و بختیاری غیراصولی است/  سالیانه هزار هکتار جنگل در استان در معرض نابودی است
به گزارش خبرنگار جهانبین، سعید یوسف پور  امروز شنبه ۵بهمن ۹۲در جمع خبرنگاران و اصحاب رسانه با اشاره به اهمیت دفع پسماندهای صنعتی در محیط های غیرمسکونی گفت: اخیرا شهرداری‌های دو شهر و یک دهیاری استان در توافق با یک واحد صنعتی استان اصفهان زباله‌ها و مواد بازیافتی این واحد صنعتی را در محل دفن زباله‌های خود تخلیه کرده‌اند.

یوسف پور افزود: تالاب های چهارگانه گندمان، چغاخور، علی آباد و سولقان با توجه به وضعیت آبی و تناسب اراضی غرقابی و مرغزارها و گستره آبی یک مجموعه بزرگ از نظر زیست شناسی در چهارمحال و بختیاری است.

وی بیان داشت:هفته هوای پاک در استان "با اجرای برنامه هایی نمادین با رویکرد سوخت پاک مسئولیت اجتماعی وآسمان آبی" با محوریت فرهنگ سازی وآموزش محوری برگزار خواهد شد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست چهارمحال و بختیاری اظهار داشت: تالاب های چهارگانه گندمان، چغاخور، علی آباد و سولقان با توجه به وضعیت آبی و تناسب اراضی غرقابی و مرغزارها و گستره آبی، یک مجموعه بزرگ از نظر زیست شناسی در چهارمحال و بختیاری است.
دفع پسماندها در استان را غیراصولی ارزیابی کرد و گفت:
سعید یوسف پور افزود: نزدیک به ۱۵ گونه از پرندگان آبزی به صورت بومی در تالاب های استان زاد آوری می کنند.
یوسف پورگفت:استان ما نسبت به کلان شهرها از  آلایندگی کمتری برخوردار است ولی مبحث جدی استان، بیابان زدایی است و هم اکنون در چهارمحال و بختیاری سالیانه ۱۰۰۰هکتار جنگل  در معرض نابودی است که زمینه تولید گردوغبار رافراهم می کند.
وی ادامه داد:در شهرکرد۱۱کانون مولد گردو غبار که دشت ها هستند را داریم که تاثیر گرفته از بهره برداری بیش از حد از این دشت ها و شیوه نا مناسب کشت وعدم وجود کمر بند سبز حاشیه شهرها و الگوی نا مناسب آبیاری است.
انتهای خبر/ح
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

http://www.defapress.ir/Fa/News/10150

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

جمعه ۲۷ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۰۰:۰۲:۱۷

17 Jan 2020